Mobilselskaber er i skarp konkurrence

Der er mange mobilselskaber om buddet i dag. Der er det samme antal kunder her i landet, så når der er mange billige mobilselskaber til at dele disse kunder, og når de stort set har de samme varer på hylderne alle sammen, så gælder det om at skille sig ud fra mængden af mobilselskaber på den ene eller den anden måde.

Derfor ser vi mere og mere, at mobilselskaberne tilbyder deres kunder alt muligt forskelligt attraktivt for dels at lokke kunderne ind i butikken og dels for at få dem til at forblive kunder i selskabet.

Få TV med til dit mobilabonnement

Det kan være, at dette ekstra er noget, der kan forbedre deres mængde af taletid, hastighed eller forbrug i udlandet – eller noget andet, der giver et mere attraktivt indhold i abonnementet, end konkurrenterne kan tilbyde. Det kan også være en form for bonus, der intet har at gøre med hverken telefoni eller bredbånd.

Det kan være noget så forskelligt som adgang til musiknumre, digitale magasiner, rabat på køb af mærkevarer, adgang til TV-kanaler – eller whatever, der kan gøre kunderne interesseret i at handle i netop det ene eller det andet selskab. Konkurrencen er hård, og derfor gøres der for tiden en del krumspring for at skille sig ud og for at have de bedste lokkemidler.

Det er både godt og skidt med alt dette – på den ene side er konkurrence sundt, men på den anden side risikerer man at rykke fokus fra mobilselskabernes kerneydelser, og hvis al denne udenoms-halløj kammer over, kan man risikere, at selskaberne kommer til at fremstå useriøse, og det er jo ikke til gavn for noget som helst firma.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *